אושר בטרומית: תוקם רשות לאומית למאבק בעוני

איתי גדסי 1 Comment on אושר בטרומית: תוקם רשות לאומית למאבק בעוני

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של ש"ס להקמת הרשות הלאומית למלחמה בעוני

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הרשות הלאומית למאבק בעוני, התשפ"ג-2022 של חבר הכנסת ינון אזולאי, אליה הוצמדו הצעות דומות של חברות הכנסת עאידה תומא סלימאן ונעמה לזימי. בהצעה תמכו 50 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת העבודה והרווחה.

מוצע להקים רשות לאומית למאבק בעוני שתפעל לצמצום העוני בישראל, בין היתר, באמצעות גיבוש תוכניות שנתיות ורב-שנתית בנושא, הסברה וחינוך, תיאום בין משרדי הממשלה והרשויות המקומיות, וייעוץ לממשלה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הוועדה למלחמה בעוני בישראל נתנה את דעתה לכך שצמצום העוני מחייב התמודדות רב-ממדית, שיתוף פעולה ותיאום בין-משרדי, וראייה כוללת ורב-תחומית של צרכיהם של אנשים החיים בעוני.

"מתוך תובנה זו, כלל דו"ח הוועדה המלצה לפיה השינויים הנדרשים בעבודת הממשלה למיגור העוני, התיאום הבין-משרדי, עבודת הממשלה מול הרשויות, יצירת פעילות חדשה וחיזוק פעילות קיימת – ירוכזו ויתורגמו לתכניות עבודה מפורטות על ידי גוף אחד שיהיה אמון על התהליך.

מוצע להקים גוף התואם את ההמלצה האמורה של הוועדה, שירכז ויוביל את היישום, התרגום, המעקב והתיאום כאמור, שיורכב מנציגי משרדי הממשלה שעיסוקם קשור במאבק בעוני, ומנציגי ציבור העוסקים בתחומים הרלוונטיים למאבק בעוני בישראל ובעלי ידע וניסיון בתחום".

שר הרווחה מרגי במליאה: ״זה יום של בשורה גדולה למדינת ישראל. חוץ מש״ס אף אחד לא שם את נושא העוני במרכז השולחן. שנים ניסינו ליישם אותו וברוך ה׳ אנחנו עכשיו מצליחים. נמשיך לדחוף ליישום הרשות מול כל משרדי הממשלה״.

ח"כ משה ארבל ממציעי החוק: "מבחינתי זו התגשמות החזון של מדינה יהודית. 'ומבשרך אל תתעלם'. כולנו מחויבים למיגור העוני ולצמצום פערים בחברה. הרשות הזו היא גם השקעה טובה. כל שקל שיביא לצמצום העוני יכניס הרבה כסף למדינה. אני מברך את תנועת ש"ס בראשות היו"ר הרב דרעי על היוזמה והשליחות בנושא החשוב הזה".

ח״כ ינון אזולאי, ממציעי החוק: ״זה יום היסטורי ויום נדיר של הסכמה בין קואליציה לאופוזיציה. יושבות עכשיו אלפי משפחות עניות ומחכות ל׳חכות׳ הללו שיוציאו אותן ממעגל העוני. ביציע יושבים אנשי ׳פתחון לב׳ ועמותות אחרות. הן יודעות כמה ילדים הולכים לישון רעבים. עשינו היום מה שלא הצלחנו לעשות שנים״.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    במקום לדבר תתחילו לעבוד